Ce este un barista ?

Barista îndeplineste o varietate de sarcini într-un magazin de cafea, restaurant sau bar. Lucrând ca barista te poate ajuta să dezvolți abilități valoroase și transferabile care te pot pregăti pentru alte roluri. Învățarea cerințelor de formare și a abilităților pe care le poți dezvolta ca barista te poate ajuta să determini dacă este un loc de muncă potrivit pentru tine.

În acest articol, discutăm despre ce este un barista, cât câștigă în mod obișnuit și ce formare completează, apoi răspundem la întrebări frecvente despre acest job.

Ce este un barista?

Un barista creează și servește cafea, espresso, ceai și alte băuturi. De asemenea, ei pot pregăti produse de patiserie, cum ar fi croissante sau muffins, pentru a servi clienților. Un barista are multe responsabilități în plus față de a face cafea, inclusiv:

  • Intampinarea clienților
  • Răspunderea la întrebări referitoare la meniul de produse
  • Menținerea cunoștințelor despre toate elementele din meniu
  • Informarea clienților cu privire la orice oferte speciale
  • Construirea relațiilor cu clienții fideli
  • Recomandarea opțiunilor atunci când este solicitat
  • Urmatul rețetelor de preparare a alimentelor și băuturilor
  • Pregătirea altor produse alimentare
  • Utilizarea, întreținerea și curățarea echipamentului
  • Păstrarea magazinului curat
  • Acceptarea plăților și returnarea restului
  • Respectarea politicilor de sănătate și siguranță

Originea cuvântului “barista”

Cuvântul “barista” are origini italiene, unde înseamnă “barman” care servește băuturi alcoolice și non-alcoolice, inclusiv cafea și băuturi pe bază de espresso. Termenul italian este neutru din punct de vedere al genului când este la singular. În engleză, este neutru din punct de vedere al genului când este la singular sau plural (baristas), dar în italiană este specific de gen când este la plural, fie masculinul “baristi”, care înseamnă “barmani” sau “bărcari”, fie femininul “bariste”, care înseamnă “chelnerițe”. În Statele Unite, acest termen se limitează la persoanele care servesc băuturi pe bază de cafea și nu include persoanele care pregătesc și servesc băuturi alcoolice.

Descrierea jobului de barista

În general, barista care lucrează în cafenele, bistro-uri sau baruri de cafea operează mașini de espresso comerciale (în loc de mașini de espresso de acasă). Deși munca lor poate părea simplă, mașinile de espresso comerciale variază în dificultate. Unele sunt manuale și necesită imensă abilitate, formare și capacitatea de a se adapta la nuanțele fiecărui lot de cafea, condițiile meteo ale zilei, preferințele consumatorilor și alte factori. Alte mașini sunt “super-automate”, necesitând doar încărcarea boabelor de cafea și apăsarea unui buton. Deoarece barista lucrează cu mașinile mai detaliate, trebuie să învețe pașii complicati de pregătire a shots-urilor de espresso.

În afara preparării de espresso, barista mai prepară spumă, lapte fierbinte și abur pentru a face o gamă largă de băuturi pe bază de espresso și prepară băuturi de cafea, cum ar fi cafeaua French press, cafeaua turnată și cafeaua din filtru. Este responsabilitatea unui barista să cunoască diferențele dintre băuturi precum Cortado, care este făcut dintr-o cantitate egală de lapte dens spumat și espresso și un flat white, care este făcut dintr-o cantitate egală de lapte și espresso texturat. În cele din urmă, pentru mulți barista, serviciul pentru clienți este o parte cheie a muncii lor. Ei servesc clienților băuturile pe care le-au pregătit, iar mulți oameni interacționează direct cu barista. În cafenelele mai mari, barista poate lucra în spatele scenei și nu interacționează cu clienții, dar în magazinele mai mici, este probabil că aceeași persoană care ia comanda va pregăti și băutura.

Salariul unui barista

Barista poate fi angajat part-time sau full-time și, de obicei, primește salariu pe oră. Salariul lor depinde de obicei de dimensiunea, tipul și locația locului lor de muncă. Experiența este, de asemenea, un factor în salariul unui barista. Barista, de obicei, primește și tips-uri, care nu sunt calculate în salariul lor.

Salariul mediu în SUA: 14,14 dolari pe oră

Tips-uri medii: 20 dolari pe zi.

Abilitati necesare

Abilitățile unui barista sunt talentele și aptitudinile necesare pentru a lucra într-un magazin de cafea. Lucrul ca barista necesită cunoștințe tehnice despre cafea și alte produse specifice magazinelor de cafea, precum și abilități de servire a clienților și de comunicare pentru a lucra cu o echipă de colegi și cu publicul. Majoritatea baristilor au responsabilități mai mari decât a face cafea și a prelua comenzi, astfel încât este necesar un grad de flexibilitate pentru aceste poziții.

Deși există locuri de muncă de nivel de intrare disponibile pentru barista, pentru a ajunge la responsabilități mai mari, majoritatea oamenilor trebuie să dezvolte cunoștințe avansate despre diferite tipuri de băuturi și alimente pe care clienții le comandă în magazinele de cafea pentru a concura cu alți candidați. Lucrul ca barista poate fi un job rapid și exigent cu multe așteptări, dar prin practică și îmbunătățirea acestor abilități, munca poate fi gestionabilă și plăcută.

Există multe direcții pentru a urma o carieră de barista, indiferent dacă doriți să învățați abilități pentru un alt domeniu sau intenționați să gestionați sau să dețineți propriul dvs. magazin de cafea. Multe dintre aceste abilități sunt relevante pentru o varietate largă de cariere, iar cunoașterea modului de a fi un barista mai bun vă poate face mai atractiv pentru mulți angajatori.

Interactiunea cu clientii

Un barista lucrează direct cu clienții în fiecare zi. Sunt prietenoși și răspund rapid și politicos la orice solicitare a clienților pentru a asigura satisfacția.

Lucru în echipă

Barista lucrează împreună cu alte persoane care pot sau nu să îndeplinească aceleași sarcini. Au interacțiuni pozitive cu colegii de muncă și supervizorii și pot lucra cu membrii echipei pentru a se asigura că realizează toate băuturile corect.

Rezistenta

Barista stă adesea în picioare pe toată durata schimbului lor. Cafenelele și cafenelele de cafea adesea au perioade aglomerate în care barista poate lucra sub presiune timp de câteva ore la rând și a avea rezistență poate ajuta să facă față cerințelor locului de muncă.

Atentia la detalii

Este important pentru barista să fie atent la detalii, deoarece trebuie să ajusteze măsurile pentru cafea, siropuri aromate, frişcă sau lapte în funcție de dimensiunea sau tipul băuturii de cafea. Barista trebuie să fie atent la detalii, deoarece îi permite să facă ajustări minore la articolele de meniu în funcție de solicitarea sau restricțiile alimentare ale unui client. De exemplu, dacă un client solicită un latte cu scorțișoară și lapte de migdale din cauza alergiei lor la lactate, abilitatea unui barista de a-și aminti și de a aplica aceste ajustări asigură îndeplinirea nevoilor de sănătate ale clientului.

Multitasking

Multitasking-ul este procesul prin care o persoană supraveghează mai mult de o sarcină în același timp. Acest lucru este deosebit de important pentru barista, deoarece trebuie să poată pregăti mai multe comenzi în același timp. Abilitatea unui barista de a face multitasking poate avea un impact asupra timpului de așteptare și a satisfacției clienților.

Răbdare

Barista trebuie să aibă răbdare, mai ales atunci când un client are o preferință specifică privind pregătirea băuturii lor. Abilitatea lor de a fi răbdători cu clienții le permite să ofere un serviciu excelent. De exemplu, un barista demonstrează răbdare cu un client atunci când se întoarce la bar pentru a doua oară afirmând că băutura lor este incorectă.

Comunicare

Barista interacționează cu o varietate de oameni zilnic. Modul în care se prezintă clienților poate avea un efect asupra satisfacției clienților. De exemplu, un barista poate să își ia timp pentru a întreba clienții numele lor și să aibă întotdeauna o atitudine pozitivă și invitatoare. Datorită acestui lucru, cafeneaua la care lucrează poate menține un flux constant de clienți fideli. Abilitățile solide de comunicare pot ajuta barista să aibă interacțiuni pozitive cu colegii lor pentru a menține un mediu de lucru sănătos.

Cunoașterea meniului

Este necesar să înveți cum să faci și să modifici fiecare element de pe meniu. Când un client întreabă despre meniu, barista poate oferi un răspuns satisfăcător și poate face sugestii după cum este necesar. Un barista poate cunoaște specificațiile pentru fiecare băutură și aliment de pe meniu pentru a putea crea comenzi uniforme și pentru a ști când poate face substituții.

Pregătire și curățenie

Menținerea unei stații de lucru curate este importantă pentru a respecta normele de sănătate și siguranță. Un barista poate ști cum să mențină toate echipamentele curate și în stare bună de funcționare. De asemenea, poate ști cum să curețe echipamentele după fiecare comandă pentru a preveni contaminarea încrucișată. De asemenea, poate monitoriza stocurile și notifica un manager când acestea sunt scăzute. Un barista poate ști că aceste cantități se schimbă în timpul orelor de vârf și se poate pregăti în consecință.

Norme de igiena

Barista cunoaste de obicei cum să urmeze ghidurile de siguranță alimentară și băuturi pentru a putea pregăti produse pentru clienții cu alergii. Ei pot asigura separarea elementelor pentru a preveni ca clienții să vină în contact cu alergenii. Siguranța alimentelor și băuturilor poate include, de asemenea, urmărirea datelor de expirare și depozitarea corespunzătoare a produselor.

Relatiile cu clientii

Un barista știe de obicei cum să întâmpine clienții și să le ia comenzile într-un mod prietenos și politicos. De asemenea, poate ști cum să gestioneze o plângere a unui client. Menținerea clienților fericiți este importantă pentru a obține afaceri repetate și noi.

Cum sa devii un barista?

Dacă vrei să înveți cum să devii un barista, poți urma acești șapte pași:

Cercetează terminologia de specialitate și înțelesul lor

Înainte să obții educație sau să cauți angajare, asigură-te că îți reîmprospătezi cunoștințele legate de terminologia comună legată de cafea și responsabilitățile baristei. De exemplu, învață despre diferitele tipuri de cafea și ce înseamnă ele, inclusiv cappuccino, Americano, espresso, macchiato sau latte. Acestea te pot ajuta să te adaptezi mai rapid la un mediu în care numele băuturilor determină ingredientele.

Achiziționează echipamente pentru a exersa acasă

Dacă ești pasionat de cafea și îți place să bei cafea, poți achiziționa una sau mai multe piese de echipamente profesionale pentru a exersa acasă. Acestea pot include o mașină de espresso, un râșniță de cafea sau un spumator de lapte. Astfel, poți avea cafea proaspătă acasă și un centru de instruire pentru a-ți îmbunătăți abilitățile de baristă și familiaritatea cu diferitele varietăți de cafea înainte de a aplica pentru o poziție.

Participă la un curs online de barista

Există o gamă largă de cursuri online și tutoriale video disponibile pentru viitorii barista care le permit să își îmbunătățească abilitățile și să învețe cum să pregătească o varietate de băuturi din cafea. Poți participa la un astfel de curs în timpul tău liber pentru a primi o certificare de baristă care îți oferă credibilitate profesională. Deoarece pentru a deveni un baristă nu este nevoie de educație formală, tutorialele pot fi un supliment util pentru învățarea nuanțelor poziției și tipurilor de băuturi pe care le poți oferi clienților.

Exersează preluarea comenzilor pentru prieteni și familie

Folosind ceea ce ai învățat despre pregătirea băuturilor din cafea, poți să îi rogi pe prieteni sau pe membrii familiei să îți testeze abilitățile. Poți prelua comenzile lor, să primești instrucțiuni speciale și să pregătești băuturile pentru a fi evaluate. Feedback-ul lor te poate ajuta să îți îmbunătățești tehnica și abilitățile de servicii pentru clienți și îți permite să faci greșeli necesare pentru procesul de învățare fără presiunea unui loc de muncă.

Analizează cerințele diferitelor cafenele pentru barista

Diverse cafenele au cerințe diferite pentru barista. Este important să cercetezi cafenelele cu proprietate locală sau în lanț din zona ta pentru a afla nivelul de abilități, orele și formarea de care angajatorii locali ar putea avea nevoie. În timp ce un angajator cere experiență anterioară ca barista, altul poate căuta cineva fără experiență anterioară pe care să-l poată instrui să pregătească meniul lor.

Obține un loc de muncă ca si casier sau curier într-o cafenea

Dacă cafenelele din zona ta cer experiență anterioară de lucru în cafenele, ia în considerare să începi să lucrezi ca curier de masă, chelner sau casier pentru a-ți demonstra abilitățile. În acest rol, ai putea primi și instruire de la barista pentru a pregăti anumite băuturi. Poți lucra câteva ore suplimentare pentru a te antrena cu echipamentul de barista și a învăța meniul de cafea și băuturi calde pentru a te poziționa mai bine ca un candidat potrivit pentru un loc de muncă de barista.

Lasă un răspuns